Financijski podaci objavljeni na webu Ureda pokazuju da je od proračunom predviđenog 41,1 milijuna kuna prošle godine utrošeno 36,6 milijuna kuna, a kod utrošenih sredstava treba uzeti u obzir i to da su 2,1 milijuna kuna iznosili troškovi za plaće bivših dužnosnika, što znači, naglašavaju, da je ukupna ušteda sadašnjeg Ureda gotovo 7 milijuna kuna. Također, za ovu godinu je resornom ministru financija predsjedničin Ured, sukladno obvezi svih proračunskih korisnika, predložio da im proračun iznosi 38,5 milijuna kuna, odnosno 2,5 milijuna kuna manje, a uvjereni su da će i unutar tog iznosa biti ušteda. Želja predsjednice je da Ured bude manji, produktivniji i kompaktniji. Smanjenje proračuna je prvi korak u tome smjeru, a taj će se iznos smanjivati i idućih godina, tvrde.
U Uredu predsjednice manji broj dužnosnika
Na upit Hine gdje su napravljene uštede u prošloj godini, iz Ureda odgovaraju da je prvenstveno smanjen broj dužnosnika kojih je prije na Pantovčaku bilo 36, a sada ih je 14. Dodaju tome i da su u praksi samo "implementirali" upozorenja i preporuke koja su prethodnici na Pantovčaku dobivali u nalazima interne revizije, a koji su u gotovo svim segmentima pokazivali "crveno". Mi smo se ponašali manirom dobrog gospodara, želeći stvoriti efikasnu administraciju, a ne na način "nakon nas nitko", kažu u Uredu. Dodatne znatne uštede, drže, mogle bi se napraviti kroz objedinjavanje općih službi i službi protokola koje trenutačno postoje zasebno za Ured predsjednice, Vladu te Sabor. Korist bi, uz smanjenje troškova, bila bolja koordinacija i rad samog protokola odnosno službi.
Ured predsjednice trenutačno je smanjen sa 190 na 153 zaposlena, a takvom sistematizacijom bi se napravila bolja koordinacija službi, pa ne bi postojalo više tzv. silosa već jedan, povezan i operativan sustav. Sam predsjedničin ured, procjenjuju, tada bi brojao 50-ak ljudi, što je trećina sadašnjeg broja. Drže da bi se značajne uštede mogle napraviti i ako se u MORH iz Direkcije za korištenje službenih zrakoplova "prebaci" briga nad državnim zrakoplovom. U tom bi slučaju, zbog slijetanja na vojne aerodrome, jeftinije bile sve stavke poput goriva, aerodromskih taksi, servisa. To je, inače, praksa u većini zemalja koje imaju takve zrakoplove.
Ured planira "predati" tri zgrade na Pantovčaku DUUDI-ju Predsjedničin ured je Državnom uredu za upravljanje državnom imovinom pripremio za "predaju" i tri zgrade koje se nalaze na Pantovčaku, te bi se i na taj način "skresali" troškovi, a otvorila mogućnost iskorištavanja "mrtvog kapitala“. Riječ je o dva objekta "Zelene vile" iz kojega su uredi zaposlenika premješteni u tzv. Aeks te o Vili Prekrižje, a tome treba dodati i vinograd u Samoboru koji je također trenutačno "pod ingerencijom" Pantovčaka, a mogu se tržišno iskoristiti, bilo iznajmljivanjem ili prodajom. Tu treba uračunati i uštedu nakon što se odredi gdje će biti Ured, temeljem prijedloga Povjerenstva za izradu stručnog nalaza o smještajnim potrebama Ureda predsjednice.
Povjerenstvo je Grabar-Kitarović osnovala sukladno svojoj najavi iz predsjedničke kampanje da Ured zbog racionalizacije troškova i veće efikasnosti želi izmjestiti. Nalaz je gotov i bit će proslijeđen DUUDI-ju, a tijekom proljeća trebalo bi biti poznato gdje će Ured biti smješten. Kao primjer rada u protekloj godini Pantovčak ističe organizaciju summita zemalja jugoistočne Europe u studenome prošle godine, na kojem je bio i američki predsjednik Joe Biden, a koja je stajala 20-ak tisuća kuna. Za malo novca, podvlače, dobili smo vrlo snažan vanjskopolitički efekt, uključili SAD u rješavanje problema jugoistoka Europe, iskoristivši postojeće, svoje resurse ("in house" princip).
Predsjednica je, inače, uz redovite unutarnjopolitičke aktivnosti, u prošloj godini imala 32 vanjskopolitička putovanja. Pokazalo se da smanjenje proračuna, odnosno uštede ne znače i manje aktivnosti, već samo racionalno trošenje, dok je efikasnost ista ili veća, poručuje Ured. Navodi i da će digitalizacijom dokumentacije kroz "Document menagement sustav" koji već godinama postoji na Pantovčaku, ali nikada do kraja nije implementiran, ostvariti dodatne uštede i postići veću sigurnost sustava, a podsjećaju i da su od samoga početka u sustavu Centralnog obračuna plaća.