Portal Google News Showcase pokrenut je u Njemačkoj u jesen prošle godine, a objavljuje sadržaje izdavača s kojima je sklopio ugovor. Google tom uslugom omogućuje izdavačima da istaknu svoj sadržaj na interenetu, a zauvrat im isplaćuje naknade, podsjeća dpa. Visina naknade i ostale ugovorne obveze poslovna su tajna. Nekoliko medijskih kompanija navodno je zatražilo intervenciju medijskog regulatora, strahujući da će ih ti aranžmani dovesti u nepovoljni položaj na medijskom tržištu.
Regulator provjerava transparentnost usluge, ali službeno je odbio četiri prigovora regionalnih izdavača koji nisu sklopili ugovor s Googleom, uz obrazloženje da "nisu aktivno pokušali" uključiti svoj sadržaj u Googleovu uslugu. Dodali su i da Google News Showcase smatraju medijskom platformom, a ne takozvanim medijskim posrednikom koji samo objavljuje sadržaj na svojoj internetskoj stranici. Izdavači su se u žalbama pozvali na odredbu o diskriminaciji u povelji o medijima, koja se odnosi na medijske posrednike, podsjeća agencija dpa. Javnost je početkom lipnja saznala da je regulator za zaštitu tržišnog natjecanja pokrenuo istragu o usluzi Google News Showcase. Osim u Njemačkoj, Google je prošle jeseni uveo tu uslugu i u Brazilu, a naknadno i u nekoliko drugih zemalja, navodi dpa.