„Naime, u obrazloženju prvostupanjskog rješenja od 2. veljače 2004. godine navodi se samo da je neposredno nadređeni službenik dao prijedlog ocjenu za tužitelja za navedeno razdoblje na temelju kriterija članka 2., 3., 4. i 5. Pravilnika o ocjenjivanju državnih službenika i namještenika („Narodne novine“, broj: 18/02), te da je sukladno ukupnom zbroju 62 boda i članku 11. točka 2. navedenog Pravilnika tužitelj ocijenjen ocjenom „uspješan“.
Pri ovakovom stanju stvari očito je da prvostupanjsko rješenje nije imalo obrazloženje u smislu članka 209. stavak 2. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine
„Prvostupanjsko rješenje sadrži pokazatelje koji obrazlažu opravdanost donesene ocjene rada tužitelja za razdoblje ocjenjivanja. Također je spisu predmeta priložen obrazac izvještaja o ocjeni za tužitelja za 2006., koji kako je i navelo tuženo tijelo, sadrži sve podatke za donošenje pravilne ocjene“.
„Prigovori u tužbi nisu osnovani jer odredba članka 57. Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Narodne novine, broj 86/08.) ne propisuje da bi pri ocjenjivanjuslužbenika kao potreban uvjet valjalo pokrenuti disciplinski postupak kojim bi se utvrdila lakša povreda službene dužnosti te je stoga ovaj prigovor kao neosnovan valjalo odbiti“.
„Dio koji tužiteljica spominje odnosi se na obrazloženje osporenog rješenja, a tiče se odredbe članka 2. Pravilnika o sadržaju posebnog izvještaja o ocjeni rada i učinkovitosti državnih službenika, gdje je tuženo tijelo navelo odredbe koje propisuju način ocjenjivanjaslužbenika, te su navodi tužbe irelevantni u odnosu na ovaj dio obrazloženja“.
„Naime, Sud nalazi da je ocjenjivanje rada tužitelja činjenično utemeljeno, a isto tako da rješenje sadrži obrazloženje glede odlučnih činjenica sukladno odredbi članka 209. stavka 2. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 53/91 i 103/96-Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske), te sadrži pokazatelje koji obrazlažu opravdanost donesene ocjene rada tužitelja za 2006. godinu“.
„Naime, iz priloženog „Obrasca za ocjenjivanje policijskog službenika“ ovdje tužitelja, za 2014. razvidan je prikaz planiranih poslova i radnih zadataka, periodična kontrola, prijedlog ocjene, konačni prijedlog ocjene rukovoditelja ustrojstvene jedinice, te pojedinačne ocjene po pojedinim elementima, a u postupku donošenja rješenja utvrđeno je da je rad tužitelja ocjenjen sukladno kriterijima propisanim odredbom članka 6. do 10. Pravilnika, te ... većom ocjenom. Ocjenjivanjeslužbenika podrazumijeva rješavanje upravne stvari primjenom slobodne ocjene i ovaj Sud smatra da je prilikom primjene
„Iz obrasca za ocjenjivanje tužitelja za 2013. proizlazi da su periodične kontrole rada obavljene tri puta tijekom kalendarske godine 2013. te da je tužitelj upoznat sa svakom ocjenom za promatrano razdoblje i da je odbio potpisati navedene rubrike. Stoga je prvostupanjski sud ocijenio da nisu osnovani navodi tužitelja iz tužbe kojom ističe da je u postupku koji je prethodio upravnom sporu pogrešno i nepotpuno utvrđeno činjenično stanje, a da je na takvo činjenično stanje pogrešno primijenjeno materijalno pravo, jer iz spisa predmeta proizlazi da je činjenično stanje potpuno i pravilno utvrđeno te da je na tako
„Pobijana odluka temelji se na činjenici da je tijekom postupka utvrđeno da se tužitelj nije isticao u ostvarivanju planiranih ciljeva i zadataka, rezultati su mu bili na granici zadovoljavajućih, pri ocjeni za 2008. godinu uzeto je u obzir da je protiv tužitelja pokrenut stegovni postupak zbog teške povrede službene dužnosti počinjene u razdoblju ocjenjivanja, te je na temelju tako utvrđenog činjeničnog stanja, sukladno odredbi članka 86. stavak 1. Zakona o državnim službenicima (Narodne novine, broj 92/05., 107/07. i 27/08.) pravilno prvostupanjsko tijelo utvrdilo ocjenu tužitelja za 2008. godinu“.
„Ocjenjujući zakonitost osporenog akta, Sud ne nalazi da bi isti bio nezakonit. Naime, tužiteljici neposredno nadređena službenica, voditeljica Odsjeka za nadzor II, u ponovljenom postupku ocjenjivanja predložila je da se tužiteljica za 2008. godinu ocijeni ocjenom „odličan“. Za takvu ocjenu tijelo prvog stupnja dalo je valjane i detaljno obrazložene razloge, analizirajući rad i učinkovitost tužiteljice u 2008. godini, pa te razloge prihvaća i ovaj Sud“.
13
U-III/2824/2023; 27.11.2024 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
upravnog rješenja istaknuto je: "Nakon provedenog postupka ocjenjivanja sukladno Uredbi neposredno nadređeni službenik na temelju pokazane učinkovitosti rada ... 'izuzetan'. (...) Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je postupak ocjenjivanja proveden na temelju Zakona o državnim službenicima i Uredbe o postupku i kriterijima ocjenjivanja državnih službenika, temeljem činjeničnog stanja proizašlog iz primjene istih, a pri tome je prvostupanjsko tijelo u obrazloženju ... odnosi na radnu ocjenu tužiteljice, pribava cijelog spisa od I. st. poreznog tijela koji se odnosi na ocjenjivanje svih službenika, za 2018., pribava
ocjenom "ne zadovoljava" za 2013. godinu primjenom Odluke o kriterijima i načinu provođenja ocjenjivanjaslužbenika i namještenika Zagrebačke županije ... 2014. odbio taj prigovor i potvrdio prvostupanjsko rješenje, utvrđujući da je "postupak ocjenjivanja imenovanog službenika proveden sukladno zakonu ... z l o ž e n j e I. POSTUPAK PRED USTAVNIM SUDOM 1.Ustavnu tužbu podnio je Zlatko Rodić iz Ivanić Grada, službenik u Zagrebačkoj županiji. Ustavna
15
U-III/938/2022; 26.5.2022 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
. ("Narodne novine" broj 13/15.) utvrdio da akt o ocjenjivanju rada i učinkovitosti državnog službenika nije pojedinačni akt iz članka 62. stavka 1. Ustavnog ... ocjenjivanja državnog službenika mogu se osporavati samo u ustavnoj tužbi podnesenoj u povodu rješenja o prestanku državne službe, ako bi rješenje o ocjenjivanju državnog službenika bila osnova tog prestanka. U takvoj bi se situaciji, naime, mogla otvoriti sumnja u mogući nezakoniti prestanak državne službe ... prvostupanjskog rješenja kojim je podnositelj, službenik u Ministarstvu unutarnjih poslova, Uprave za ljudske potencijale ocijenjen za 2018. godinu ocjenom
16
U-III/4139/2014; 25.11.2014 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
.Ustavni sud utvrđuje da akt o ocjenjivanju rada i učinkovitosti državnog službenika nije pojedinačni akt iz članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona jer se ... službenika mogu se osporavati samo u ustavnoj tužbi podnesenoj u povodu rješenja o prestanku državne službe, ako bi rješenje o ocjenjivanju državnog službenika ... ), koji je odnos nesporno predmet zaštite pred Ustavnim sudom. U tim okvirima bi Ustavni sud ispitao i samo rješenje o ocjenjivanju državnog službenika jer ... su ocjenjivanje i ocjena izmišljeni i falsificirani te da zbog takvog, apsolutno nezakonitog postupka materijalna istina nije ni mogla biti utvrđena
17
U-II/3299/2023; 3.10.2023 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
službenika. U članku 1. osporene Metodologije navedeno je da se njome propisuju mjerila za ocjenjivanje rada sudskih i državnoodvjetničkih savjetnika, viših ... suglasnosti s Ustavom i zakonom članka 5. stavka 1. točaka 1. i 2., članka 6. stavka 2. i članka 7. Metodologije ocjenjivanja rada sudskih i državnoodvjetničkih ... Metodologije ocjenjivanja rada sudskih i državnoodvjetničkih savjetnika ("Narodne novine" broj 22/23.; u daljnjem tekstu: Metodologija). Ujedno je podnio ... ocjenjivanja obnašanja sudačke dužnosti ("Narodne novine" broj 125/19.), koju je donijelo Državno sudbeno vijeće (u daljnjem tekstu: DSV) na temelju članka 98
18
U-III/491/2000; 6.6.2000 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
službenika, koji smatra da je njezin rad u cjelini uspješan, uz određene propuste koji onemogućuju ocjenjivanje višom (ujedno i najvišom zakonom propisanom ... službenika i namještenika. Smatra, naime, da je postupljeno protivno zakonu i kolektivnom ugovoru kada u konkretnom slučaju nije pribavljeno mišljenje ... tužba je osnovana. 2. Analizom dokumentacije priložene ustavnoj tužbi, svih osporavanih odluka, odredaba Zakona o državnim službenicima i namještenicima i o plaćama nositelja pravosudnih dužnosti ("Narodne novine", broj 74/94, 86/94 i 7/95, nastavno: Zakon o državnim službenicima), kao i odredaba Kolektivnog
19
U-III/548/1998; 29.6.2001 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
u svezi s ocjenjivanjem državnog službenika, kao i u pribavljeni spis predmeta Upravnog suda Republike Hrvatske, ovaj Sud je utvrdio da je istima ... , klasa: UP/I-080-07/97-01/12, ur.broj: 2177-09-01-97-1 od 30. rujna 1997. godine, kojim je podnositelj, kao državni službenik u zvanju pristava I. vrste ... prigovora provedeni zakonito i primjenom odgovarajućih odredaba članaka 137., 138. i 139. tada važećeg Zakona o državnim službenicima i namještenicima ... rada i poštivanja službene dužnosti podnositelja kao državnog službenika. U odnosu na podnositeljev prigovor u kojem iznosi tvrdnju da je negativna
20
U-I/795/2006; 29.5.2012 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
, postupak ocjenjivanja, utjecaj ocjene rada i učinkovitosti na promicanje i napredovanje (7. Dio, Ocjenjivanje rada i učinkovitosti državnih službenika ... I. POSTUPAK PRED USTAVNIM SUDOM 1. Hrvatski sabor je na sjednici 15. srpnja 2005. donio Zakon o državnim službenicima (u daljnjem tekstu: ZoDS) koji ... "Narodnim novinama"). Nakon stupanja na snagu ZoDS je izmijenjen i dopunjen pet puta: - Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o državnim službenicima ... i dopunama Zakona o državnim službenicima, objavljenim u "Narodnim novinama" broj 27 od 5. ožujka 2008., na snazi od 13. ožujka 2008. (u daljnjem tekstu: ZID
21
U-I/2198/2003; 19.1.2005 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
strankama, 6. odnos prema drugim dužnosnicima, službenicima i namještenicima u državnom odvjetništvu i ponašanje izvan službe, ako takvo ponašanje može imati ... uprave i državnoodvjetničke uprave u državnim odvjetništvima, uvjeti za prijam službenika i namještenika, čuvanje službene tajne i osiguranje sredstava ... ocjenjivanja. Članak 65. Zamjenik državnog odvjetnika u obnašanju dužnosti ocjenjuje se prema sljedećim mjerilima: 1. poštovanje rokova u tijeku postupka ... 2. i 18. Ustava Republike Hrvatske. Obrazlažući prijedlog navodi da su osporenim odredbama ZDO, kojima je propisano ocjenjivanje obnašanja
22
U-III/3431/2024; 21.11.2024 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
/državnoodvjetnički savjetnik za ocjenu rada u svojstvu državnog službenika sukladno zakonu koji uređuje prava i obveze državnih službenika ostvaruje se za pojedinu godinuostvaruje određeni broj bodova (u ovisnosti o kojoj se ocjeni radi), kao i da se ocjena rada u svojstvu državnog službenika za razdoblje ocjenjivanja utvrđuje ... ocjenjivanja u 2021. odnosno 2022. godini. U rješenju je navedeno da na temelju članka 4. stavka 1. Metodologije ocjenjivanja rada sudskih i državnoodvjetničkih savjetnika ("Narodne novine" broj 22/23.) razdoblje ocjenjivanja obuhvaća tri kalendarske godine koje prethode godini u kojoj je objavljen oglas za imenovanje
-a propisano da se 'službeniku koji na probnom radu nije zadovoljio otkazuje državna služba', a člankom 136. stavkom 1. ZDS-a da u takvom slučaju ... ocjenama rada žalitelja tijekom obavljanja probnog rada. Naveden ocijene sadržane su u 'Dnevniku provedbe prilagodbenog programa za službenike na probnom radu' za Sinišu Blažeku VSS, operativnog službenika u Centru Osijeku, i to u rubrici: primjedbe uz bilješke iz Dnevnika, a gdje se kontinuirano ... , o opisom poslova i zadaća s kojima se imenovani službenik bavio te isto uredno i redovno ovjeravao svojim potpisom. Postupajući na takav način
za obavljanje poslova policijski službenik za sigurnost cestovnog prometa, Policijska uprava Zagrebačka, I. postaja prometne policije Zagreb. Rješenjem o plaći utvrđen mu je koeficijent složenosti 0,80. Dalje je istaknuo kako od siječnja 2007. stvarno obavlja poslove radnog mjesta policijski službenik-motorist, za koje radno mjesto je Uredbom o izmjenama i dopunama Uredbe o plaćama policijskih službenika ("Narodne novine" broj 142/06.) propisan koeficijent ... nadređene osobe obavlja poslove radnog mjesta policijski službenik-motociklist, ali da mu se prilikom obračuna plaće ne obračunava taj viši koeficijent iako
temeljem rješenja o rasporedu radnog mjesta i rješenjem o plaći utvrđen koeficijent složenosti 0,90 sukladno Uredbi o plaćama policijskih službenika ("Narodne novine" broj 142/06.). Dalje je u tužbi istaknuo da je najranije od 1. siječnja 2007. stvarno obavljao poslove radnog mjesta policijski službenik-motorist, za koje radno mjesto je Uredbom o izmjenama i dopunama Uredbe o plaćama policijskih službenika propisan koeficijent složenosti 0,99 koji ... ugovora za državne službenike i namještenike propisano da ako službenik, odnosno namještenik po nalogu obavlja poslove više složenosti od poslova na koje je
26
U-I/425/2001; 21.12.2005 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
vojnog službenika, vodi li se u vojnoj evidenciji i gdje, je li i kad izrečenu kaznu izdržao, vodi li se protiv njega postupak za koje drugo kazneno djelo ... mjerodavnom za ocjenjivanje suglasnosti osporenih odredaba s Ustavom Sud utvrđuje odredbu članka 14. stavka 1. Ustava, koja glasi: Svatko u Republici Hrvatskoj
izmijenjena. Naime, prava, obveze, odgovornost i način utvrđivanja plaće državnih službenika i namještenika uređuju se Zakonom o državnim službenicima i namještenicima, te se na plaće službenika odnose odredbe čl. 108. do 112. toga Zakona, kao i Uredba o plaćama policijskih službenika, koji propisi se imaju analogno primijeniti i na tužitelje. Obzirom na navedeno, plaća državnog službenika ne stječe se po samom zakonu, već je to osobno imovinsko pravo koje ... akt, određuje i dan početka isplate plaće na temelju priznatog prava. Promjene rješenja o radno-pravnom statusu državnih službenika i namještenika ne
policijskih službenika ("Narodne novine" broj 36/11., 122/03., 21/04.,187/04. i 77/06.). Dalje je u tužbi istaknuo da je najranije od 1. siječnja 2007. stvarno obavljao poslove radnog mjesta policijski službenik-motorist, za koje radno mjesto je propisan koeficijent složenosti 0,99 koji koeficijent je za 0,09 veći ... službenike i namještenike propisano da ako službenik, odnosno namještenik po nalogu obavlja poslove više složenosti od poslova na koje je raspoređen u trajanju ... bila utvrđena prema koeficijentu koji pripada policijskom službeniku-motociklistu, ali da to tužena nije prihvatila. Postavljenim tužbenim zahtjevom
29
U-III/861/2023; 13.4.2023 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
je počev od 8. siječnja 2018. g. radila kao državni službenik (viši sudski savjetnik) na Vrhovnom sudu a ne kao pravosudni dužnosnik. 8. Po isteku ... radi kao državni službenik (viši sudski savjetnik) a ne kao pravosudni dužnosnik. Naime, na Vrhovnom sudu ista nije donijela niti jednu odluku koju je ... 2018. g. radila kao državni službenik (viši sudski savjetnik) na Vrhovnom sudu RH a ne kao pravosudni dužnosnik glede rad a na p r e d m e t i m a ... državni službenik a ne pravosudni dužnosnik, jer se njezin rad na predmetima Vrhovnog suda RH ne smatra radom pravosudnog dužnosnika, nego radom državnog
pogrešaka pri ocjenjivanju državnih službenika (koji je ocijenjen ocjenom ne zadovoljava) uz istodobno ocjenjivanje povrede ustavnih prava kod otkaza državnog službenika, do kojeg je došlo uslijed takve ocjene. Stoga Ustavni sud navedene prigovore ocjenjuje neosnovanim. U odnosu na navode podnositeljice iz odgovora ... dužnosti za suce koji su podnijeli prijavu na oglas. Nadležno sudačko vijeće provelo je postupak ocjenjivanja obnašanja sudačke dužnosti na temelju kriterija propisanih člancima 6. - 12. Metodologije ocjenjivanja obnašanja sudačke dužnosti ("Narodne novine" broj 125/19.; u daljnjem tekstu: Metodologija:2019.). 7.1
31
U-I/460/2024; 9.7.2024 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
sustava plaća, vrednovanje radnih mjesta, ocjenjivanje učinkovitosti rada službenika i namještenika, plaća i dodaci na plaću, platna ljestvica i platni ... zvanje i zvanje službenika pravosudne policije Članak 21. (1) Službenik ostvaruje pravo na dodatak za policijsko zvanje i zvanje službenika pravosudne policije stjecanjem zvanja sukladno posebnom propisu kojim se utvrđuju zvanja policijskih službenika i službenika pravosudne policije. (2) Visinu dodatka za zvanja policijskih službenika utvrđuje Vlada uredbom na prijedlog tijela državne uprave nadležnog za unutarnje poslove. (3) Visinu dodatka za zvanja
) za razdoblje od 3. svibnja 2001. do 30. studenoga 2002. u određenom iznosu. U postupku je utvrđeno da je podnositelj bio državni službenik Službe za zaštitu ... službenika nije bio različit u odnosu na ostale službenike MUP čija su prava i obveze, odgovornosti i način uređivanja plaća bili uređeni Zakonom o državnim službenicima i namještenicima (NN 27/01 ...), Uredbom o plaćama policijskih službenika (NN 39/01) i Uredbom o nazivima radnih mjesta, koeficijentima složenosti ... policijskih službenika to tužitelj ima pravo da mu se u spornom razdoblju isplaćuje plaća u visini na koji je imao pravo po odredbama tih propisa. Stoga, u
33
U-III/806/2016; 28.12.2017 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
razdoblju (od svibnja 2001. godine do studenoga 2002. godine) bio državni službenik Ministarstva unutarnjih poslova, Centra Službe za zaštitu ustavnog poretka Osijek, a s danom 1. lipnja 2003. je raspoređen u Protuobavještajnu agenciju Centar Osijek, na radno mjesto operativnog službenika. Nakon provedenog ... Republike Hrvatske izraženog u rješenju broj Revr-1303/2011-2 od 12. veljače 2013. godine ... da je tužitelju, koji je u utuženom razdoblju bio službenik ... službenika, u navedenom razdoblju pripadalo pravo na plaću temeljem propisa koji su uređivali plaće službenicima i namještenicima u Ministarstvu unutarnjih
34
U-III/917/2014; 25.5.2016 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
o sigurnosnim službama). U tužbenom zahtjevu naveli su "da su stupanjem na snagu Zakona o državnim službenicima (NN 27/01) propisani novi kriteriji za određivanje plaće državnih službenika te da su 25. travnja 2001. stupanjem na snagu Uredbe Vlade o koeficijentima složenosti poslova radnih mjesta, prestale važiti odredbe Zakona o državnim službenicima i namještenicima i plaćama nositelja pravosudnih dužnosti". U tužbi, nadalje, navode da im "tuženik nije isplaćivao ... radnopravni status tužitelja ... i dalje se primjenjivao Zakon o unutarnjim poslovima, Zakon o državnim službenicima i namještenicima, Uredba o nazivima radnih
došlo do tjelesnih ozljeda policijskog službenika koje nisu bile obuhvaćene činjeničnim opisom optužbe za prekršaj. (...) Dakle bez obzira na činjenicu ... sud u Zagrebu je u presudi naveo da je prvookrivljenik proglašen krivim među ostalim i za udaranje policijskog službenika rukama i nogama po tijelu ... , nakon što je odgovorna osoba navedenog ugostiteljskog objekta Janja Krstanović zatražila intervenciju policijskih službenika zbog njihovog remećenja javnog reda i mira, po dolasku policijskih službenika PUZ-a, II PP Zagreb, Daria Tišljara i Anamarije Škalic, u nakani da ih onemoguće u utvrđivanju
36
U-X/835/2005; 24.2.2005 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
pokrenutim ustavnim tužbama utvrdio da je pred sudovima u tijeku ili je pravomoćno okončano nekoliko tisuća parničnih postupaka o pravu državnih službenika i namještenika na isplatu božićnice i dara za djecu za 2000. godinu na temelju Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike za 2000. godinu ("Narodne ... Osijeku, Zadru, Požegi, Koprivnici i Bjelovaru odbijaju postavljene tužbene zahtjeve službenika i namještenika, dok općinski sudovi koji spadaju pod ... nadležnosti, osobito one u svezi s ocjenjivanjem ustavnosti zakona te ustavnosti i zakonitosti drugih propisa, što je njegova temeljna nadležnost. 3. U pravnom
37
U-III/497/2019; 30.9.2021 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
način da se tako utječe da policijski službenik ne čini nove povrede. Udaljenjem iz službe, policijski službenik ne gubi svoj status već zadržava svoje ... državne službe (najtežu disciplinsku mjeru). Jer, od policijskih službenika se zahtjeva dolično i zakonito ponašanje ne samo u službi, već i izvan službe ... službenika, odnosno prava i dužnosti koje ima konkretni službenik). Tako je tužitelj na radnom mjestu načelnika Ureda glavnog ravnatelja policije obavljao ... najboljem interesu za RH ispred MUP-a. Međutim, djelovanje policijskih službenika Uprave kriminalističke policije, Policijskog nacionalnog ureda za suzbijanje
USKOK-a, te da će se (st.6.) godišnjim rasporedom poslova odrediti suci i službenici za rad na predmetima iz nadležnosti utvrđene Zakonom o USKOK-u, pa s ... na temelju Metodologije ocjenjivanja obnašanja sudačke dužnosti ("Narodne novine" broj 125/19.), kao i mišljenje o prijavljenim kandidatima ... ocjenjivanje je izrijekom protivno mišljenju DSV-a od 27. kolovoza 2020., no prema mom saznanju, nakon takvog mišljenja DSV-a, a prije imenovanja sudaca ... natjecala) rezultat je grube povrede članka 9. stavka 1. točke 1. Metodologije ocjenjivanja obnašanja sudačke dužnosti ('Narodne novine' 125/19-dalje
(i ostale kandidate) prijavio i podnositelj; - u natječaju su pored općih uvjeta propisanih člankom 48. Zakona o državnim službenicima ("Narodne novine" broj ... drugih službenika." Drugostupanjsko tijelo usvojilo je žalbu podnositelja i poništilo rješenje prvostupanjskog tijela te vratilo predmet prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak. U obrazloženju rješenja navedeno je: "Odredbom članka 51. stavka 2. Zakona o državnim službenicima propisano je da se izbor ... pravilno primijenjeno materijalno pravo. Prema odredbi članka 45. stavka 1. Zakona o državnim službenicima (Narodne novine, broj 92/05., 107/07. i 27/08
čega mu je izrečena disciplinska mjera prestanka državne službe na temelju članka 49. stavka 2. točke 3. Zakona o državnim službenicima i namještenicima ... disciplinskog suda u ocjenjivanje vjerodostojnosti sporne svjedodžbe, s obzirom na činjenicu da je u tijeku kazneni postupak i da ocjena sporne isprave, prema
tužba se odbija. O b r a z l o ž e n j e 1. Podnositelj Zlatan Lukežić iz Rijeke, bivši državni službenik, prije iscrpljenog pravnog puta podnio je ... i o prestanku državne službe budući da u roku stavljanja na raspolaganje Vladi Republike Hrvatske državni službenik može biti raspoređen na drugo službeničko mjesto u državnoj upravi. Uspoređuje postupanje prema njemu s postupanjem prema državnom službeniku Josipu Katiću za kojeg je doneseno posebno rješenje ... o prestanku državne službe, koje se donosi temeljem odredbe članka 114. stavka 1. i 2. Zakona o državnim službenicima i namještenicima ('Narodne novine', broj
42
U-III/3984/2021; 28.10.2021 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
. (3) Podatke u spise (fascikle) po uputi i uz nadzor državnog odvjetnika ili zamjenika iz stavka 2. ovog članka unosi službenik u uredu državnog ... reguliraju tematiku ocjenjivanja državnoodvjetničkih dužnosnika, niti upute za ocjenjivanje istih, niti donosi same ocjene obnašanja dužnosti, te da nije ... svoje nezadovoljstvo sustavom ocjenjivanja u državnom odvjetništvu podnošenjem ustavne tužbe na odluku Državnoodvjetničkog vijeća broj DOV-2/2020 koja ... u načinu njihovog bodovanja na razgovorima i/ili ocjenjivanja ne riješi ili dok sami ne zatraže povrat u matična tijela kako bi mogli dobiti ocjene
43
U-I/4039/2009; 18.7.2014 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
plaća sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika jednaka je osnovici za obračun plaća državnih službenika i namještenika. (...) Polazeći od toga da su Zakonom ... osnovicom za obračun plaće državnih službenika i namještenika. (...) IV. PRIJEDLOG DA SE ZAKON DONESE PO HITNOM POSTUPKU Predlagatelj ocjenjuje da su se ... dužnosnicima, službenicima državnog i javnog sektora, što se ne može nazvati udarom na neovisnost pravosuđa kako se u raspravi moglo čuti. Mišljenje je nekih ... i usporediva s onom viših državnih službenika (higher civil servants). Plaća/naknada treba biti utemeljena na općem standardu (general standard) i oslanjati se
odbija. O b r a z l o ž e n j e 1. Podnositelj Zlatan Lukežić iz Rijeke, bivši državni službenik, podnio je ustavnu tužbu na temelju ovlaštenja sadržanog u ... Vladi državni službenik može biti raspoređen na drugo službeničko mjesto u državnoj upravi. Smatra stoga nezakonitom pobijanu presudu Upravnog suda u ... službe propisano je mjerodavnim materijalnim odredbama odlučnih za ovaj postupak (da je člankom 118. t. i) Zakona o državnim službenicima i namještenicima propisano da službeniku prestaje državna služba po sili zakona istekom roka raspolaganja, a člankom 114. st. 1. Zakona o državnim službenicima
45
U-III/721/2019; 27.3.2024 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
Šainović iz Karlovca, koju zastupaju Marina Haklin, Marija Dill Bračić, Iva Bolanča i Sanja Serdar, pravnice u Sindikatu državnih i lokalnih službenika ... Bolanča i Sanja Serdar, pravnice u Sindikatu državnih i lokalnih službenika i namještenika sa sjedištem u Zagrebu, smatrajući da su joj pojedinačnim aktima ... o unutarnjem ustrojstvu MORH-a na temelju koje će se smanjiti određeni broj službenika i namještenika. Sukladno tome, zatraženo je da se prikupe podaci o eventualno zainteresiranim službenicima za prestanak službe uz poticajnu otpremninu zbog preustroja; - MORH, Uprava za ljudske resurse, obavijestilo je
unutarnjih poslova na radnom mjestu policijskog službenika za nadzor i zaštitu prava i interesa Republike Hrvatske na moru, u Ravnateljstvu policije, Uprave ... satnici utvrđenoj na temelju Pravilnika o školovanju, specijalizaciji, stručnom osposobljavanju i usavršavanju policijskih službenika ("Narodne novine" broj ... i specijalizaciji policijskih službenika ("Narodne novine" broj 108/09.; u daljnjem tekstu: Pravilnik/09) izmijenjen članak 79. Pravilnika/07 na način da pravo na ... službenika ('Narodne novine' broj 84/07.), kojim je u članku 79. propisano pravo na naknadu za obavljanje poslova na svim oblicima izobrazbe zaposlenicima
47
U-I/543/2001; 7.12.2005 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
i ovlaštenih inženjera ima osoba koja je, po završenom studiju, najmanje tri godine radila pod nadzorom ovlaštenog arhitekta ili ovlaštenog inženjera. Smatra da ... službenika koji je u praksi, po navodima predlagatelja, iznad ovlaštenih arhitekata i ovlaštenih inženjera. Navodi da državni službenik, nakon prestanka rada u ... biti pripravnik kod ovlaštenog arhitekta ili projektanta najmanje 3 godine. Nizom primjera konkretnih poslova koje takav državni službenik obavlja unutar svojih ovlaštenja, predlagatelj obrazlaže nejednakost državnih službenika u odnosu na Zakonom određene osobe. 4. Iz navedenih prijedloga proizlazi da
naveli da im je plaća trebala biti isplaćivana na temelju uredbe iz članka 109. stavka 1. Zakona o državnim službenicima i namještenicima ("Narodne novine ... razdoblju za koje se potražuje razlika plaće od 1. lipnja 2001. do 30. studenog 2002. bili državni službenici Službe za zaštitu ustavnog poretka u MUP-u, sve ... . svibnja 2003., koji je u primjeni od 1. lipnja 2003. Dakle nije sporno da su kroz sporno razdoblje bili državni službenici što proizlazi iz rješenja MUP-a, a koja rješenja su donesena temeljem odredbe Zakona o državnim službenicima i namještenicima i o plaćama nositelja pravosudne dužnosti ('Narodne
legitimnih ciljeva, a to je zaštita ugleda tijela državne uprave i njegovih službenika. 8.2. Stoga je zadaća Ustavnog suda utvrditi je li miješanje u slobodu ... . listopada 2009.). 7.3. Pri ocjenjivanju razmjernosti miješanja treba razlikovati izjave o činjenicama od vrijednosnih sudova. Dok se postojanje činjenica može ... ., presuda od 27. lipnja 2017.). 7.5. Priroda i ozbiljnost nametnute sankcije također su čimbenici koje treba uzeti u obzir pri ocjenjivanju razmjernosti
50
U-I/2162/2008; 29.5.2012 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
čina, – privremenim rasporedom službenika ili namještenika odgovarajuće stručne spreme u trajanju do jedne godine. Službenici i namještenici privremeno ... dopušteno članstvo u političkim strankama. Djelatnim vojnim osobama, službenicima i namještenicima nije dozvoljeno kandidiranje u predstavnička tijela građana ... i zapovijedima nadređenih osoba, te i poštovanje načela ponašanja u vojnoj službi i izvan nje. Pripadnici Oružanih snaga Republike Hrvatske su vojne osobe te ... obuhvaća obavljanje operativnih poslova vezanih za upravljanjem karijerom časnika, dočasnika i vojnika te državnih službenika i namještenika unutar HRZ I PZO